 Könnyen előfordulhat, hogy bizonyos hivatalos ügyek intézésénél nem tudunk személyesen jelen lenni, így szeretnénk megbízni valakit, hogy járjon el helyettünk. Akár az asszisztensünk, akár szüleink vagy a párunk segítségét kérjük, mindenféleképpen szükségük lesz meghatalmazásra, hogy sikeresen tudják intézni ügyeinket.
Könnyen előfordulhat, hogy bizonyos hivatalos ügyek intézésénél nem tudunk személyesen jelen lenni, így szeretnénk megbízni valakit, hogy járjon el helyettünk. Akár az asszisztensünk, akár szüleink vagy a párunk segítségét kérjük, mindenféleképpen szükségük lesz meghatalmazásra, hogy sikeresen tudják intézni ügyeinket.
Gépjármű-ügyintézés esetén is számos olyan feladat felmerülhet, ahol minden bizonnyal kérni fogják a meghatalmazást a helyettünk eljáró személytől. Ilyen esemény lehet akár az adásvétel, kárbejelentés, eredetiségvizsgálat, műszaki vizsga, forgalomból való kivonás vagy éppen visszahelyezés is. Általánosan elmondható, hogy minden olyan ügyintézéshez szükséges meghatalmazás, amelyben a személyes jelenlétünk és személyi okmányaink felmutatása indokolt lenne.
De milyen adatokat kell tartalmaznia a meghatalmazásunknak?
Az alábbiakban összeszedtük:
Meghatalmazó adatai: a meghatalmazó személy teljes neve, születési családi és utóneve, születési helye és ideje, anyja születési neve, a meghatalmazó lakcíme.
Meghatalmazott adatai: a meghatalmazott személy teljes neve, születési családi és utóneve, születési helye és ideje, anyja születési neve, a maghatalmazott lakcíme.
Feladatok és hatáskörök: részletesen meg kell határozni, hogy milyen konkrét feladatokra és hatáskörökre vonatkozik a meghatalmazás, például járművásárlás, okmányok beszerzése, szerződéskötés stb.
Időkorlát: azt az időtartamot is meg kell határozni, ameddig a meghatalmazás érvényes, vagy jelezni kell, hogy egy konkrét ügy intézésére szól.
Aláírás és dátum: a dokumentumról nem maradhat le a meghatalmazó aláírása és a meghatalmazás keltezése.
Ha szükséges, ezek mellett a forgalmi engedély és a törzskönyv számát is fel kell tüntetnünk. Ha minden előírt adatot megadtunk, szükségünk lesz két tanúra, akik személyes adataik (név, lakcím, személyi igazolvány száma) megadásával, valamint aláírásukkal hitelesítik a dokumentumot. A meghatalmazást két eredeti példányban kell elkészítenünk.
Amennyiben a cikkünk olvasása után is bármilyen ezzel kapcsolatos kérdése felmerülne, keressen minket bizalommal az alábbi elérhetőségen: info@eurorisk.hu vagy látogasson el a Letölthető nyomtatványok segédletünkhöz és töltse le a szükséges dokumentumokat.